Pakeitimas
Lietuva
8 686 79 840

10.00-18.00 (darbo dienomis)

Kaip išsirinkti čiužinį?

Komfortiško poilsio garantas

Namų lovos šiluma ir jaukumas, malonus, dar truputį mieguistas atsipalaidavimas kūne ir lengva šypsena — maži komfortiško miego džiaugsmai. Mes dažnai jų nevertiname, priimdami kaip savaime suprantamus, o kartais net nepastebime — pašokame, greitai išgeriame rytinę kavą ir jau skubame spręsti tūkstančius svarbių reikalų.

Tačiau miegas visada buvo ir bus neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Tai energijos ir jėgų, taip reikalingų mūsų organizmui, šaltinis. Nuo jo priklauso mūsų sveikata ir nuotaika, jis padeda atsipalaiduoti, pamiršti apie dienos šurmulį, atstatyti jėgas. Todėl miegu verta pasirūpinti kaip kūdikiu — atidžiai ir kruopščiai.

Miego kokybė priklauso nuo to, kaip ir ant ko mes miegame — o tas "ant ko" daugeliu atvejų yra čiužinys. Galbūt, Jums atrodo, kad čiužinys — specialios paskirties daiktas, gydantis, ir reikalingas tiktai sergantiems žmonėms. Juk reklama tik ir žarsto pažadus: "Skauda nugarą? Blogai miegate?" — Laikas įsigyti čiužinį!" Tai netiesa. Čiužinys, kaip ir miegas, reikalingas kiekvienam žmogui. Klausimas yra štai koks — koks čiužinys?

Turintiems sveikatos problemų žmonėms gaminami specializuoti terapeutiniai čiužiniai, dėl kurių naudojimo būtinumo kiekvienu konkrečiu atveju padės gydytojo-ortopedo konsultacija. Daugumai iš mūsų šiuolaikinis čiužinys turi tapti komfortiška alternatyva įprastoms senoms lovoms, sofoms, tachtoms ar išlankstomam foteliui arba senam čiužiniui. Taip, čiužiniai taip pat sensta, susidėvi arba tampa techniškai nebeaktualiais. Teisingai pasirinktas, pagamintas iš kokybiškų medžiagų, apgalvotas iki smulkmenų čiužinys taps komfortiško poilsio garantu kiekvieną naktį ir leis sukaupti žvalumo užtaisą kiekvienai naujai dienai.

Trijų kriterijų balansas

Priešais šiuolaikinį pirkėją atsiveria didžiulė įvairovė čiužinių rūšių ir modelių. Tačiau pasirinkti teisingą ir gerą čiužinį nėra sudėtinga — reikia tiktai šiam reikalui paskirti pakankamai laiko ir išmokti atidžiai įsiklausyti į savo pojūčius.

Egzistuoja trys pagrindiniai kriterijai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį — čiužinio kietumas, kūno išlaikymo kokybė ir dydis. Čiužinys, idealiai tinkantis būtent jums, turi turėti optimalų šių kriterijų derinį.

Kietumo laipsnis arba lygis yra nurodyti praktiškai bet kokio čiužinio aprašyme. Bet neverta aklai orientuotis į gamintojo deklaruojamas reikšmes. Čiužinio kietumą kiekvienas iš mūsų juntame skirtingai. Todėl taip svarbu yra prieš pirkimą turėti galimybę pagulėti ant čiužinio. Tai vienintelis būdas įsitikinti, koks jis yra iš tikrųjų.

Teisingai pasirinktas čiužinys negali būti nei per daug kietas, nei per daug minkštas. Jis turi garantuoti stuburui anatominę poziciją miegant — horizontalios linijos formą, kai mes gulime ant šono, ir banguotą formą su įlinkimais dubens ir viršutinės pečių juostos srityse, jei ilsimės ant nugaros ar pilvo.

Pernelyg kietas čiužinys sukelia kūnui įtampą. Nugaros ir kaklo raumenys pastoviai įsitempę bandydami išlaikyti stuburą kuo natūralesnėje formoje. Pernelyg minkštas čiužinys tai pat neleidžia pailsėti — kūnas jame "paskęsta", ir raumenims tenka dirbti, kad būtų kompensuotas stuburo palaikymo nebuvimas. Galima padaryti išvadą, kad geriausia laikytis "auksinio vidurio" taisyklės ir išsirinkti vidutinio kietumo čiužinį pagal savo skonį.

Kūno palaikymo kokybė glaudžiai susijusi su tokia svarbiausia čiužinio charakteristika, kaip taškinis elastingumas. Ši charakteristika nustato, kiek nepriklausomai reaguoja į apkrovą kiekvienas čiužinio paviršiaus vienetas. Didžiausias taškinis elastingumas būdingas čiužiniams su nepriklausomų spyruoklių blokais, kur kiekviena spyruoklė įvilkta į atskirą apvalkalą ir visiškai autonominė, o taip pat monolitiniams bespyruokliams čiužiniams iš natūralaus latekso ir aukšto elastingumo putų poliuretanų.

Kokiu būdu taškinis elastingumas daro poveikį kūno išlaikymo kokybei? Nuo čiužinio gebėjimo taškais reaguoti į apkrovimą priklauso, ar galės jis išlaikyti gulintį kūną optimalioje padėtyje, lanksčiai prisitaikydamas prie jo formos ir pozos. Čiužiniai su tokiomis savybėmis gavo pavadinimą "ortopediniai", ir atstovauja aukščiausią čiužinių industrijos išsivystymo pakopą.

Kaip įsitikinti pakankamu čiužinio taškiniu elastingumu? Tikriausiai, jūs jau turite pusę atsakymo — teisingai, tik pagulėjus ant čiužinio! Na, o jūsų kūnas, po eilės bandymų pagaliau atsidūręs visiško komforto sąlygose ir visų jo dalių jautriame išlaikyme, pats praneš jums antrą atsakymo pusę. Reikia tiktai atidžiai klausytis.

Praktiškas pasirinkimas

Štai keletas praktiškų patarimų, taisyklių, kurios padės teisingai pasirinkti čiužinį:

  1. Kuo didesnis ir įvairesnis čiužinių modelių pasirinkimas, tuo daugiau šansų surasti tarp jų "savąjį".

  2. Vykdami rinktis čiužinio, apsirenkite laisvai ir patogiai, apsiaukite taip, kad būtų lengva nusiauti (beje, tai ne visada yra būtina, čiužiniai parduotuvėse pėdų srityje dažnai būna padengti specialia apsaugine danga).

  3. Jeigu čiužinys pasirodo jums patogus "iš pirmo žvilgsnio", atsigulkite ant jo tokia poza, kokioje jūs paprastai užmiegate ir prabundate. Verta tam paskirti daug laiko.

  4. Atsigulkite ant nugaros, pakiškite delną po klubais ir pabandykite perbraukti ranka tarp nugaros ir čiužinio pečių link. Jeigu delnas slysta lengvai, arba pečiai ir klubai jaučia diskomfortą, tai reiškia, kad čiužinys yra per kietas.

  5. Pabandykite apsiversti. Jeigu tam reikalingos pastangos, čiužinys yra pernelyg minkštas. Jeigu jūs gulite ant šono, o tarp čiužinio ir jūsų pilvo yra tuščia ertmė, čiužinys yra per kietas.

  6. Čiužinys turi būti pagamintas gerai ir solidžiai, apvalkalo siūlės ir audeklas neturi būti su defektais, o šonai — iškilimų ir įlinkimų.

  7. Čiužinio kampai neturi pakilti bandant atsigulti ant jo, o jo kraštai turi būti tvirti ir elastingi. Kai jūs vartotės ant čiužinio, jis neturi girgždėti arba kilnotis.

  8. Ieškokite čiužinio dviem — testuoti vykite kartu su partneriu. Patikrinkite, ar pakankamai ant išsirinkto čiužinio vietos dviem, ar jūs netrukdote vienas kitam, versdamiesi ant kito šono. Jeigu bendras vizitas dėl kažkokių priežasčių yra neįmanomas, įvertinkite jums tinkamus parametrus ir dydžius namuose.